Comisia transmite către Meta constatări preliminare cu privire la modelul de „plată sau consimțământ” al acesteia, în legătură cu încălcarea Regulamentului privind piețele digitale.
Comisia a informat astăzi, 1 iulie, Meta cu privire la constatările sale preliminare potrivit cărora modelul de publicitate „plată sau consimțământ” al acesteia nu respectă Regulamentul privind piețele digitale (RPD). În opinia preliminară a Comisiei, această alegere binară obligă utilizatorii să își dea consimțământul pentru combinarea datelor lor cu caracter personal și nu le oferă o versiune mai puțin personalizată, dar echivalentă, a rețelelor sociale ale Meta.
Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă responsabilă cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Investigația noastră urmărește să asigure contestabilitatea pe piețele unde controlori de acces precum Meta au acumulat datele cu caracter personal ale milioane de cetățeni ai UE de-a lungul multor ani. Opinia noastră preliminară este că modelul de publicitate al Meta nu respectă Regulamentul privind piețele digitale. Dorim să le oferim cetățenilor posibilitatea de a prelua controlul asupra propriilor date și de a alege o experiență mai puțin personalizată în ceea ce privește publicitatea.”
+ There are no comments
Add yours